FOLLOW US

SEARCH SITE BY TYPING (ESC TO CLOSE)

Skip to Content

Blog

Tips van een DJ – deel 2

[heading_3 type=”simple”]Tips van een DJ[/heading_3]

[heading_5 type=”simple”]Deel 2: Licht, special effects en geluid[/heading_5]

De tips zijn opgedeeld in 7 categorieën. In het vorige blog zijn de eerste twee categorieën doorgenomen. In dit blog gaan we in op categorie 3, 4 en 5 en in het laatste blog zullen we categorie 6 en 7 onder de loep nemen.

1) Algemeen / Organisatorisch
2) Type Gelegenheid, wat wil je bereiken?
3) Licht
4) Special Effects
5) Geluid
6) Budget
7) Kiezen van een DJ

Licht en Special Effects
Vanuit de keuzes voor sfeer en uitstaling moeten er keuzes gemaakt worden welke verlichting je wil, de manier waarop de verlichting wordt opgehangen / neergezet, hoe de DJ booth eruit moet zien en of er specials effects gewenst zijn. Er is tegenwoordig heel veel mogelijk van simpele knipperende discolampen tot complete lasershows en special effects.

* Laat je door de DJ / Drive In Show goed voorlichten over de typen verlichting die er zijn, wat de kosten ervan zijn.
* Zoek eventueel foto’s filmpjes op van de typen verlichting.

Enkele trends bij bruiloften:

Wall WashersWall Washers
Met deze verlichting wordt een muur aangelicht zodat een de ruimte op zich een onderdeel kan worden van de licht (show). Ook erg mooi als deze gericht worden op vitrage die speciaal daarvoor wordt opgehangen.

UV LED licht / BlacklightBlacklight
We kennen allemaal de blacklights van vroeger, met de komst van neon stiften, neon color poeder en neon verf is de blacklight weer helemaal terug.

Moving HeadsMoving Heads
Dit is bewegend licht. De kop van de lamp (head) beweegt letterlijk alle kant op. Van movingheads zijn er veel verschillende types en met verschillende figuren.

Gekleurde LaserRGB Kleuren Lasers
De laser heeft steeds meer zijn intrede gedaan en is betaalbaarder geworden. Tegenwoordig zelfs gewoon in alle kleuren te verkrijgen. Dit kan een extra mooie toevoeging zijn op de lichtshow.

Nu er meer duidelijkheid is over de verlichting zijn er nog keuzes te maken voor de uitstraling. Zet je de verlichting op statieven, bouw je een lichtbrug op statieven of laat je een maatwerk truss constructie bouwen.

Lampen stellage  Soundstar Truss constructie

 

Special Effects

Steeds vaker worden er special effects ingezet, denk hierbij bijvoorbeeld aan bellenblaas machines en confetti shooters. Ze kunnen net dat beetje extra zijn wat het een magisch moment maakt.

Stem dit altijd af met de locatie, niet op iedere locatie kan het of moet er bijvoorbeeld speciale confetti gebruikt worden die als het nat wordt niet afgeeft. Rekent de locatie hier extra schoonmaak kosten voor?

Geluid

Het geluid moet zonder twijfel goed zijn, te hoog en schel geluid bijvoorbeeld is niet prettig, dan gaan je gasten met piepende oren naar huis. Krakende en of piepende speakers zijn niet goed. Ook op een hoog volume moet alles goed blijven klinken.

Het liefste zorg je dat je DJ het geluid inregelt op de zaal, iedere zaal is namelijk anders waardoor dezelfde speaker in de ene zaal heel anders klinkt dan in de andere.

Maak goede afspraken met de DJ over het volume, geef gedurende de avond aan wat je nog een prettig volume vindt. Ook hier geldt weer, dat je het niet voor iedereen goed kunt doen. De ene wil graag extra hard en de andere wil het liefste gewoon kunnen praten.

Robert Versmoren
Soundstar Drive In Show
www.Sound-Star.nl

READ MORE

Tips van een DJ – deel 1

[heading_3 type=”simple”]Tips van een DJ[/heading_3]

[heading_5 type=”simple”]Deel 1: Wat wil je bereiken?[/heading_5]

Door ID-S Weddingplanning ben ik gevraagd een gast blog te schrijven met tips op het gebied van Dj’s en Drive In Shows voor aanstaande bruidsparen.

Daar moest ik even over nadenken, wat zijn nu de belangrijkste tips? Na meer dan 20 jaar in het vak heb ik al veel meegemaakt en zitten sommige dingen gewoon in je systeem. Één ding is zeker, geen enkele gelegenheid of feest is hetzelfde. De wensen van de bruidsparen zijn anders, de gasten verschillen, de beschikbare locaties en natuurlijk budgetten zijn telkens anders. Vandaar dat ik vind dat de DJ / Drive In show eigenlijk altijd maatwerk is en afgestemd moet worden op het bruidspaar en hun wensen.

Wij verzorgen ook al het licht, geluid en eventuele special effects die nodig zijn. Afgestemd op de wensen en beeld van het ideale feest van het bruidspaar. We vinden namelijk dat het hele plaatje moet kloppen. Van een goede DJ met een slechte geluid installatie en verlichting die van de statieven valt wordt je bijvoorbeeld niet blij. Vanuit deze gedachten is deze blog geschreven.

De tips zijn opgedeeld in 7 categorieën, die onderling zeer sterk met elkaar zijn verbonden. In dit blog gaan we in op categorie 1 en 2, in latere blogs zullen we de overige categorieën doornemen.

1) Algemeen / Organisatorisch
2) Type Gelegenheid, wat wil je bereiken?

3) Licht
4) Special Effects
5) Geluid
6) Budget
7) Kiezen van een DJ

Daar gaan we.

Algemeen / Organisatorisch

* Maak goede duidelijke afspraken en leg deze vast.
* Bereid je goed voor.
* Laat de DJ / Drive In Show jullie wensen in eigen woorden samen vatten om te checken of het ook daadwerkelijk overeenkomt met jullie wensen / visie. Waar nodig verduidelijk, stel bij en leg weer vast.

Type Gelegenheid, wat wil je bereiken?

Dit is de basis van het feest, vanuit dit startpunt maak je verdere keuzes. Wil je een rustig feest waar de familie die je lang niet meer hebt gezien bij kan praten of wil je een knalfeest waarbij de confetti in het rond vliegt en je bijna een blauw oog oploopt omdat Opa en Oma iets te enthousiast op de dansvloer staan te swingen en zwaaien met de wandelstok. Misschien iets er tussen in of een beetje van allebei? Wil je een thema voor het feest, moet het een Dance Party worden of is een allround DJ beter? Bedenk samen met je aanstaande wat voor jullie de uitgangspunten zijn voor het feest.

Denk hierbij aan:
* Sfeer en uitstraling van het feest.
* Agenda van de dag en zijn hier genoeg rust momenten in om het tot het einde vol te kunnen houden?
* Gasten:
– Welke gasten wil je uitnodigen?
– Wat is er voor hen nodig om in hun ogen het feest geslaagd te laten zijn.
– Hoe zwaar weegt hun mening mee wat betreft muziek keuze, sfeer, uitstraling. Muziek volume. Bedenk hierbij dat je het nooit helemaal goed kunt doen voor iedereen.

Voor nu even genoeg informatie en zaken om over na te denken, in het volgende blog gaan we verder met de andere categorieën.

Robert Versmoren
Soundstar Drive In Show
www.Sound-Star.nl

READ MORE

Groom Roast

[heading_3]De bridal shower voor mannen[/heading_3]

Een bridal shower voor aanstaande bruiden is al redelijk bekend in Nederland. Het kan georganiseerd worden in plaats van een vrijgezellenfeest of naast een vrijgezellenfeest. Maar wist je dat er ook een mannelijke bridal shower is, namelijk de: Groom Roast.

Vrijgezellenfeesten zijn meestal niet geschikt voor jongere jongens of oudere familieleden en een Groom Roast is geschikt voor gasten van alle leeftijden. Tijdens de Groom Roast kunnen mannelijke familieleden en vrienden elkaar beter leren kennen voor de bruiloft. De Groom Roast wordt meestal gehouden op een middag maar dit kan ook een avond zijn.

Volgens traditie wordt de Groom Roast georganiseerd door de volwassen bruidsjonkers, als deze er zijn. Anders kan het ook georganiseerd worden door vrienden of familieleden van de bruidegom. Bij een Groom Roast worden cadeaus gegeven en spelletjes gespeeld. Denk hierbij niet aan kleed de bruidegom aan met toiletpapier maar meer in de trant van, computerspellen, sport, poker, sportquiz en ga zo maar door. De bruidegom mag deze middag ook voor gek gezet worden, dus hij moet zich voorbereiden op grappige beledigingen en gênante verhalen.

Vaak wordt er ook een thema aan deze middag gehangen, dit kan een sport of hobby van de bruidegom zijn en natuurlijk mag hierbij een hapje en voldoende drank niet ontbreken. Dus wordt er voor de bruid een bridal shower georganiseerd vergeet dan ook de Groom Roast niet!

READ MORE

Edelstenen betekenis

[heading_3]Edelstenen: betekenis gebaseerd op sterrenbeelden, maanden of dagen[/heading_3]

In het voorafgaande blog hebben we gesproken over de betekenis van bepaalde kleuren in edelstenen. Naast de betekenis gebaseerd op de kleur, zijn er ook andere manieren om de edelsteen te kiezen die bij jou past. Kies de edelsteen bijvoorbeeld op basis van jouw sterrenbeeld, op basis van jouw trouwdatum of op eigen andere manier.

De betekenis van edelstenen gebaseerd op sterrenbeelden
Mensen geloven dat er een relatie bestaat tussen bepaalde sterrenbeelden, de mens en edelstenen. Welke edelsteen hoort bij welk sterrenbeeld?

Ram: Rode jaspis, carneool
Stier: Carneool, rozenkwarts
Tweelingen: Citrien, tijgeroog
Kreeft: Chrysopraas, aventurijn
Leeuw: Bergkristal, goudkwarts
Maagd: Citrien, gele agaat
Weegschaal: Oranje citrien, rookkwarts
Schorpioen: Bloedrode carneool
Boogschutter: Saffier, chalcedoon
Steenbok: Onyx, kwartskattenoog
Waterman: Turkoois, valkenoog
Vissen: Amethist, amethistkwarts

De betekenis van edelstenen gebaseerd op maanden
Er zijn ook maandstenen, deze staan in relatie met de maanden van het kalenderjaar. Er wordt gezegd dat deze een magisch effect zouden hebben.

Januari: Granaat, rozenkwarts
Februari: Amethist, onyx
Maart: Toermalijn, bloedjaspis
April: Saffier, diamant, bergkristal
Mei: Smaragd, chrysopraas
Juni: Parel, maansteen
Juli: Robijn, carneool
Augustus: Onyx, sardonyx
September: Peridoot
Oktober: Aquamarijn, opaal
November: Topaas, tijgeroog
December: Zirkoon, turkoois

De betekenis van edelstenen gebaseerd op dagen
Er zijn nu zelfs edelstenen toegekend aan de dagen van de week.

Maandag: Maansteen, parel
Dinsdag: Robijn, granaat
Woensdag: Turkoois, saffier, lapis lazuli
Donderdag: Amethist, smaragd
Vrijdag: Malachiet
Zaterdag: Diamant
Zondag: Barnsteen, goudtopaas

Lees ook het blog over de betekenis van iedere steen gebaseerd op de kleur, om nog beter te bepalen welke steen bij jou past!

READ MORE

Edelstenen en hun kleuren

[heading_3]Edelstenen: betekenis van edelsteen kleuren[/heading_3]

Trouwringen zijn er in alle soorten en maten, gemaakt van diverse materialen in diverse kleuren. Vaak wordt er door bruiden gekozen voor diamanten in de ring. Diamant is de hardste edelsteen en heeft de meeste waarde, maar er zijn ook andere mooie edelstenen.

Edelstenen zijn vooral door hun mooie kleuren te onderscheiden van gewone stenen. Bij sommige edelstenen is het de kleur die ze bijzonder maakt en bij andere juist weer de mooie glans. Deze eigenschappen van edelstenen komen pas goed tot uiting na slijpen en polijsten. Je kunt kiezen voor een kleur die je mooi vindt of een kleur waarvan de betekenis goed bij jou past.

Rode edelstenen:
Rood is de kleur van de liefde maar ook de kleur van gevaar. De rode kleur leidt tot meer activiteit, temperament en energie. Rode stenen zijn granaat, jaspis, rode tijgeroog, rode agaat en vuuropaal.

Oranje edelstenen:
Oranje is een positieve kleur die helpt ontspannen en bijdragen aan het oplossen van problemen. Oranje stenen zijn carneool, topaas en oranje calciet.

Gele edelstenen:
Geel brengt levensvreugde en nieuw leven. Het is een sterke kleur die hoort bij wijsheid en levenswarmte, zoals de zon. Gele stenen zijn barnsteen, tijgeroog en gele carneool.

Groene edelstenen:
Groen is de kleur van evenwicht, harmonie, zelfbeheersing en innerlijke rust. De kleur groen brengt ons dichter bij de natuur. Groene stenen zijn jade, peridoot, smaragd, malachiet, aventurijn, chrysopraas en groene toermalijn.

Blauwe edelstenen:
Blauw is de kleur van rust, kalmering en soberheid, maar ook de kleur van hoop. Donkerblauw geeft een gevoel van respect en standvastigheid. Blauwe stenen zijn sodaliet, lapis lazuli, saffier, blauwe calciet, aquamarijn en labradoriet.

Paarse edelstenen:
Paars is de kleur van nieuwsgierigheid en spiritualiteit. Paarse stenen zijn amethist en rhodoniet.

Indigo edelstenen:
Indigo is een mengsel van blauw en paars en heeft met name effect op de zintuigen. Daarnaast staan indigo stenen voor genezing. Indigo stenen zijn azuriet, lapis lazuli en valkenoog.

Roze edelstenen:
Roze is de kleur van tederheid en liefde. Het maakt ons gevoelig voor schoonheid en harmonie. Roze stenen zijn rozekwarts, rhodochrosiet en rhodoniet.

Grijze edelstenen:
Grijs is onbetekenend en onduidelijk. De uitersten zijn wit en zwart, maar ook deze kleuren zijn onduidelijk. Wit is de kleur van zuiverheid. Trouwjurken zijn vaak wit. Zwart is de kleur van degelijkheid en ontzag. Witte stenen zijn magnesiet en sneeuwkwarts. Zwarte stenen zijn onyx, obsidiaan en git.

Welke kleur edelsteen past het beste bij jou?

READ MORE

Terugblik trouwjaar 2015

[heading_3]Het jaar van de nieuwe workshop[/heading_3]

Het is al weer februari 2016, wat gaat de tijd toch snel. En daarmee is het ook hoog tijd om eens te gaan zitten om terug te blikken op 2015. Maar waar moet ik beginnen? We zijn bezig geweest met zo veel nieuwe ideeën en natuurlijk de mooiste bruiloften. De mooie bruiloft van Yvonne en Rein met hun drie schatten van kinderen. En de knallende bruiloft van Danny en Jaimie, wat was dat een feest. We hebben ook al bruidsparen leren kennen die elkaar in 2016 het ja-woord gaan geven, dus dat is al een garantie dat 2016 ook weer een fantastisch trouwjaar gaat worden.

Naast het helpen van bruidsparen, hebben wij ook veel ceremoniemeesters mogen klaarstomen voor hun belangrijke taak tijdens een van onze Ceremoniemeester Workshops. Inspirerend en super leuk! In 2015 zijn we meer gaan samenwerken met trouwlocaties zodat we de workshops samen op hun locaties aan kunnen bieden, iets wat jullie in 2016 zeker terug zullen gaan zien. Daarnaast zijn we erg druk geweest met het vormgeven van onze nieuwe Workshop Trouwen, speciaal voor stellen die sinds kort verloofd zijn en doelgericht willen starten met de voorbereiding van hun trouwdag. Deze nieuwe workshop zorgt ervoor dat de voorbereiding van de bruiloft met zo veel mogelijk plezier en zo weinig mogelijk stress zal verlopen.

Concluderend is 2015 een inspiratievol jaar geweest en zal 2016 een jaar worden met nog veel meer mogelijkheden en kansen! Wij hebben in ieder geval nog heel veel nieuwe ideeën om samen met bruidsparen, ceremoniemeesters en trouwlocaties mee aan de slag te gaan!

READ MORE

Nieuw: Workshop Trouwen

[heading_3]Workshop Trouwen: De 1e stap na je verloving[/heading_3]

Het begint allemaal met een hersenspinsel, een vaag idee wat nog concreet moet worden. Na veel brainstormen met elkaar en met trouwlocaties wordt het allemaal steeds concreter en gaat het meer leven. Dan begint de research en wordt de informatie verwerkt in een presentatie en alle materialen worden gereed gemaakt. En nu is het zover: onze nieuwe dienst is een feit. Met trots presenteren wij: de Workshop Trouwen!

Met de Workshop Trouwen richten we ons op koppels die net verloofd zijn. Want na de verloving ga je de eerste stappen zetten met het regelen van je bruiloft. Het begint met de oriëntatie. Je struint het internet af naar mogelijkheden, checklists en inspiratie en misschien bezoek je zelfs ook een trouwbeurs. Al snel kom je erachter dat er ontzettend veel informatie te vinden is en dat je al snel door de bomen het bos niet meer ziet. Herkenbaar?

Daarnaast weet ik uit ervaring dat veel bruidsparen in eerste instantie heel veel, soms “wilde” ideeën hebben maar dat ze deze al snel aan de kant schuiven, omdat zij het idee hebben dat het niet haalbaar is binnen hun budget of past binnen de bestaande tradities. Hierdoor wordt de unieke droombruiloft al in een vroeg stadium vervangen voor een ‘normale’ bruiloft. En dat is heel jammer want er is veel meer mogelijk dan dat iedereen denkt.

In deze nieuwe workshop nemen we met de verloofde stellen in een korte tijd de belangrijkste regelzaken door. We zorgen ervoor dat de deelnemers out of the box gaan denken en hun werkelijke droombruiloft gaan realiseren. Want met de juiste creativiteit en kennis is er veel meer mogelijk binnen ieder budget. Dus ben of ken je iemand die verloofd is en vol ideeën en inspiratie aan de slag wil gaan, dan is deze workshop een echte aanrader!

Bekijk de locaties, tijden en meer informatie onze vernieuwde website: Workshop Trouwen

READ MORE

Trouwlocaties! Kasteel de Haar

[heading_3 type=”simple”]Daar waar jullie sprookje tot leven komt[/heading_3]

In een uitgestrekt park met romantische stijltuinen en prachtige flora en fauna ligt Kasteel de Haar. Het grootste en meest luxueuze kasteel van Nederland, dat op nog geen twintig minuten rijden van Utrecht en Amsterdam te vinden is. Het gehele jaar kan er getrouwd worden, zowel binnen als buiten. Het is ook mogelijk om jullie gehele dag bij ons door te brengen.

Zeven dagen per week kunnen jullie bij Kasteel de Haar het jawoord geven, zowel overdag als in de avonduren. Trouwen kan bijvoorbeeld in de kapel. Deze sfeervolle kapel wordt gekenmerkt door sereniteit en elegante eenvoud. De glas-in-loodramen, de middeleeuwse heiligenbeelden en de kleurige beschilderingen zorgen voor een hele bijzondere sfeer. In de kapel is ook een combinatie van een burgerlijk huwelijk, gevolgd door een kerkelijke inzegening, mogelijk.

Hebben jullie altijd gedroomd van een huwelijk in de buitenlucht? Wij bieden jullie ook de mogelijkheid om in de prachtige tuinen van het kasteel te trouwen. Het is mogelijk om in de periode mei tot en met augustus in de tuinen in het huwelijk te treden. Er zijn drie verschillende locaties uitgekozen waar jullie huwelijk kan plaatsvinden. De romantische Rozentuin, de klassieke Romeinse Tuin of onder de grote kastanjeboom: iedere locatie heeft zijn eigen karakter en sfeer.

“Wij hadden van te voren de verschillende trouwlocaties bekeken bij Kasteel de Haar. Alle locaties zijn prachtig, maar wij waren er meteen over uit dat wij buiten in de rozentuin wilden trouwen met het kasteel op de achtergrond. Wij trouwden in de zomer en alle bloemen stonden mooi in de bloei. Het was een prachtige dag. Mede dankzij het personeel van Kasteel de Haar hebben wij de mooiste dag van ons leven ervaren”, aldus Sushma en Steve die in augustus 2015 trouwden bij Kasteel de Haar.

Benieuwd naar alle mogelijkheden voor een sprookjeshuwelijk op De Haar? Neem voor meer informatie contact op met Sandra Bouw via 030-6778529 of klik hier voor meer informatie.

In “Trouwlocaties!” brengt ID-S Weddingplanning de mooiste trouwlocaties onder de aandacht en bekijkt wat zij kunnen betekenen voor jou als bruidspaar! De teksten zijn geschreven in overleg met de trouwlocaties en vanuit het perspectief van de trouwlocatie.

READ MORE

In ondertrouw gaan

[heading_3]Wat is ondertrouw en wat houdt in ondertrouw gaan in?[/heading_3]

Als ik het met bruidsparen in gesprek ben dan krijg ik regelmatig vragen zoals: “wat is ondertrouw eigenlijk” en “wat houdt in ondertrouw gaan precies in?” Reden genoeg om dit te bespreken en op te helderen.

[heading_4 type=”simple”]Wat is ondertrouw eigenlijk?[/heading_4]

Ondertrouw wordt ook wel de huwelijksaangifte genoemd. Je geeft hiermee officieel aan dat je het voornemen hebt om te gaan trouwen. Het is bedoeld om te controleren of je voldoet aan alle wettelijke eisen, dus of je eigenlijk wel mag trouwen. Vroeger hingen ze een aankondiging buiten bij het gemeentehuis op zodat mensen eventueel een bezwaar konden indienen tegen een bepaald huwelijk. Natuurlijk wel met een goede reden.

[heading_4 type=”simple”]Hoe ga ik in ondertrouw? [/heading_4]

Tot voor kort moest je in ondertrouw bij het gemeentehuis van je eigen gemeente, maar dit is veranderd. Vanaf 1 september 2015 hoef je niet meer naar het gemeentehuis toe maar kun je simpelweg een gezamenlijke melding via het internet doen. Je krijgt dan een elektronische bevestiging van de huwelijksakte.

Als je gaat trouwen in een andere gemeente dan moet je toch bij je eigen gemeente in ondertrouw. Je moet daar dan ook aangeven dat je in een andere gemeente het daadwerkelijke ja-woord gaat geven.

Hou er rekening mee dat je minimaal 14 dagen voor jullie trouwdag in ondertrouw moet zijn gegaan. Er wordt in deze periode gekeken of jullie voldoen aan de wettelijke eisen om te mogen trouwen. Denk hierbij aan: ben je oud genoeg om te mogen trouwen, ben je niet al getrouwd, ben je geen familie van elkaar. Mocht je dat al veel eerder willen regelen: je kunt tot maximaal 1 jaar voor de trouwdag in ondertrouw gaan.

[heading_4 type=”simple”]Wat kost ondertrouw?[/heading_4]

Per 1 september 2015 is nog wat veranderd, namelijk de prijs. Sinds deze datum is in ondertrouw gaan namelijk helemaal gratis!

Tip: In veel cao’s is een vrije dag opgenomen voor de ondertrouw, maar het is twijfelachtig of dit nog lang zo blijft, nu dit ook online geregeld kan worden. Maar vooralsnog is het zeker de moeite waard om dit even na te kijken!

READ MORE

Weddingplanner voor één dag

[heading_3 type=”simple”]De droombaan van Henny Groothaert[/heading_3]

Wens

Op zaterdag 19 september 2015 heeft Henny Groothaert ons kunnen assisteren als weddingplanner bij een echte bruiloft. Henny vertelt: “Al heel lang is het mijn wens een groot huwelijksfeest met alles erop en eraan te mogen regelen. Buiten wat kleinere zaken in mijn omgeving is het er nooit echt van gekomen. Met het vooruitzicht dat mijn dochter gaat trouwen, wordt de wens en uitdaging alleen maar groter.”

“Volgens mij is het voor een goede weddingplanner van belang dat je toewijding en passie hebt, goed kunnen regelen en organiseren en dat je creativiteit en stijl in huis hebt. Bovendien lijkt het me een vereiste dat je goed met mensen om kan gaan. En dat heb ik allemaal wel in huis.”

Voorbereiding

Uiteraard zijn daar eerst nog wel de nodige voorbereidingen aan vooraf gegaan. Marieke en Henny hebben in de weken voorafgaand aan de bruiloft regelmatig contact gehad waarbij de hele dag tot in detail werd voorbereid en de taken verdeeld verdeeld werden.

Voorafgaand aan de bruiloft bezocht Henny samen met Marieke al een keer de trouwlocatie, de Watermolen van Opwetten, om alles te checken en nogmaals door te nemen. Ook maakte Henny alvast kennis met de bruid en één van de kinderen van het bruidspaar.

De bruiloft

Voor de hele dag was een draaiboek gemaakt waarin tot op het kwartier alles gepland is. Maar natuurlijk valt niet alles van tevoren in te plannen, zeker niet wanneer kleine kinderen aanwezig zijn. Toen keurig volgens schema alle gasten buiten klaar stonden om het bruidspaar te verwelkomen, moest één van de dochtertjes van het bruidspaar echt heel nodig plassen. Actie dus, en wel meteen!

Terwijl Marieke meteen telefonisch contact met de chauffeur zocht om de auto nog even halt te laten houden, rende Henny met de dochter snel naar binnen om naar de wc te gaan. Het komt uiteindelijk allemaal goed, maar toch: dat zijn van die momenten waarop je als weddingplanner niet moet aarzelen maar direct moet handelen, beseft Henny.

Ook voor Henny waren er specifieke taken in het draaiboek opgenomen: naamkaartjes op de stoelen leggen, decoratie checken, gasten ontvangen, het begeleiden van het maken van de foto’s van alle daggasten, zorgen dat iedereen op de juiste plek aan tafel zit bij het diner en nog veel meer. En al lijkt het op papier een klein klusje, in de praktijk betekent dat toch flink aanpakken.

Henny heeft het gemerkt: weddingplanner zijn betekent regelen, controleren en zorgen dat je zichtbaar en aanspreekbaar bent, de hele dag. Ze zegt: “Je bent druk met cadeaus aanpakken, de kinderen helpen, gasten attenderen wanneer ze mogen speechen en je bent daarnaast ook diegene die moet weten waar het bruidsboeket is, die controleert of de jurk goed zit, die zorgt dat er even een rustpauze is voor het bruidspaar, die regelt dat de dj, zangeres en anderen ook van eten en drinken worden voorzien en nog veel meer!”

Henny was duidelijk blij dat ze in die hectiek ook gewoon haar handen uit de mouwen kon steken. Ook de gasten kregen al gauw door dat ook Henny hen kon helpen bij alle vragen en probleempjes tijdens deze dag.

In de avond verliet Henny de bruiloft, terwijl het diner nog in volle gang is. Ze kon nog niet naar huis want ze zou nog even langs het hotel van het bruidspaar gaan om hun bagage af te geven. En het is maar goed ook dat ze daar ruim op tijd naar toe is gegaan. Bij aankomst bleek namelijk dat het hotel helemaal donker was. Het leek wel gesloten! Op de deur hing een briefje met een tweetal telefoonnummers, dus Henny kon meteen weer in actie komen. Na flink aandringen kreeg ze het voor elkaar dat er alsnog een nachtportier naar het hotel kwam die daar zou blijven totdat het bruidspaar en overige gasten zouden arriveren. Top gedaan!

Geslaagde ervaring

Henny had door de jaren heen al het nodige georganiseerd in de privésfeer. “Ik heb daar altijd veel complimentjes voor gekregen. Leuk hoor, maar och… die échte wedding plannen…” zegt Henny. “De sfeer, het geluk de liefde en de sprookjesachtige taferelen, geweldig! En tegelijkertijd de tegenslagen en strubbelingen die ook bij zo’n dag horen; het blijft mij intrigeren.”

Henny vertelt verder: “Het gaat mij helaas niet meer lukken om fulltime als weddingplanner aan de slag te gaan. Maar deze dag heeft me zoveel opgeleverd! Deze dag gaf me kriebels en energie en ik heb er veel van opgestoken.”

Natuurlijk was het niet alleen voor Henny maar ook voor Marieke een spannende en mooie dag vol energie. Henny ziet direct in wat geregeld moet worden en heeft bovendien een perfectionistische aanpak. Precies zoals Marieke die ook heeft dus er was een heerlijke klik. Henny is een fantastische vrouw waar je blindelings op kan vertrouwen. Super bedankt voor jouw hulp en inzet!

Foto: Merlijn Doomernik

READ MORE